Ha tetszik, oszd meg: FacebookAdd a Twitter-hezeMail

2014. május 14., szerda

Szín-sudoku

A gyerekeim nagyon szeretik a Sudokukat. Papíron is és van ilyen fa-készletük is:


Az Abacus-versenyek közül is szívesen választották a Sudokut, így az Ördöglakat blog Sudoku játékát terveztem másodikként elkészíteni.
Vettem 1,5 cm-es 2m hosszú négyzetes rudat és igen, fűrészeltem belőle 1,5 cm-es kis kockákat. Ha már benne voltam, nem volt érdemes lejjebb adni: 5 játékra valót vágtam belőle, vagyis 122 db-ot.


Lesmirgliztem a két vágott oldalukat és mind a 12 élüket, számold: 244 oldal és 1464 él!! (Nem egy nap végeztem, gondolhatjátok!)



Mivel fapác ilyen kis mennyiségben ennyi színben nem állt rendelkezésemre (és a boltban sem volt por alakúból ennyi szín), ezért maradtam a fellelhető ruhafestéknél. :)


A játék nehézsége abban van, hogy néhány kombináció össze van ragasztva, vagyis ezeket csak így, együtt lehet letenni:


Ebből lett két széria. Most már csak játszani kell! :)

A megmaradt kockákból egy újabb fajta játék lesz, két széria itthonra, egy pedig ajándékba. Hamarosan, mert már azok is be vannak festve, csak ragasztásra várnak.

Nincsenek megjegyzések: